سفارش تبلیغ
صبا ویژن

??متن شایعه??

"از بازار [...] اعراب در باغات اطراف مشهد :
این روزها شاهد هجوم وسیع اعراب به  بهانه زیارت امام رضا در شهر مشهد هستیم ، که کماکان شهروندان مشهدی بسیاری از انان را در بازار ، حرم و أماکن تفریحی نظیر کوهسنگی و شاندیز و طرقبه دیدند .
معظلی که در آینده اى نه چندان دور گریبان گیر بهداشت مردم مشهد و دیگر نقاط کشور ما خواهد شد....
تن فروشیه خیلی از زنان بخاطر پول خوبی است که انها می دهند ولى متاسفانه این عمل باعث شده که، بیماریهایى از اعراب نیز همراهشان شود .  این روزها، اعراب، باغات طرقبه و شاندیز مشهد را کرایه می کنند و دلالان ، برای اینان زنان [...] می برند و بگفته خود انها شیرینی خوبی هم می گیرند!! متاسفانه بخاطر فقری که در جامعه بیداد می کند، این مسافرین عرب، بهره [...] خوبی از زنان جوان جامعه ما میبرند.... آنها حاضرند برای سه روز [...] مبلغ پنج میلیون تومان راپرداخت نمایند . هم اکنون این موضوع مشکل بهداشت جامعه ما شده که اقایان منبر نشین بیخبر از همه چى، فقط در یک چند کلام صیغه محرمیت آنرا حل شده می بینند .  این را از این بابت نوشتم که امروز دختر جوانی که فوق لیسانس معمارى داشت را در داروخانه دیدم که ، عربی به او پیشنهاد [...] داده بود و دلال پست بی غیرت این شهر ، از رقم یک شب=یک میلیون تومان!!! حرف می زد . امیدوارم در این خصوص خودمان به خودمان رحم کنیم... و به این اعراب [...] که روزی زنان خرمشهر و ابادان را جزیی از غنیمت جنگی می شمردند ، اجازه نزدیک شدن به نوامیسمان را ندهیم... چرا که مسئولینمان خود را به  خواب زده اند... جا دارد اینجا از روح بزرگ رضا خان یادی کنیم که وقتی به ترکیه رفته بود و شب هنگام که رفت بخوابد ، از دختری که اتاتورک برایش تهیه دیده بود سر باز زد ، که مبادا روزی اتاتورک به ایران آید و ناموس او را که زنان و دختران این مرز و بوم هستند، در خواست نماید... "

 

??پاسخ شایعه??

1. این ادعا اولین بار در روزنامه انگلیسی گاردین و در گزارشی شیطنت آمیز منتشر شد که برای ادعاهای خود تنها به ذکر چند منبع میدانی آنهم با هویت مجهول بسنده کرده بود!

2. نگاه یک سویه ، درشت نمایی، اغراق و غرض ورزی از نکات بارز گزارش است که مبتنی بر سیاستهای تفرقه انگیز همیشگی انگلیس تهیه شده و خود به انگیزه و مبنای شایعات بعدی از این دست بدل گردیده است.
www.parsine.com/fa/news/237505

3. اگرچه فساد و شرارت در جوامع مختلف انسانی با درجات مختلف محتمل بوده و به صورت مطلق قابل نفی نیست، اما اصرار بر القای وجود فسادی سازمان یافته، در قلب مذهبی ایران ، و بدون هیچ گونه نظارت و برخوردی ، آنهم به صورت علنی و در قالب یک جاذبه رسمی، غرض نویسنده را مشخص کرده و صحت ندارد!

4. در متنها و تصاویر مرتبط با این شایعه بصورت هدفمند بر کلیدواژه "صیغه" و حضور چندین مرد و یک زن تاکید شده ، در صورتی که زوجیت در عقد موقت همانند عقد دائم است و تفاوت عمده در مدت زمان آنهاست .

5. نه تنها در مدت عقد موقت زن اجازه ارتباط با شخص دیگری را ندارد ، بلکه پس از اتمام زمان عقد نیز الزاما باید "عده" نگه دارد و نمی تواند بلافاصله با مردان دیگری باشد!
www.soalcity.ir/node/2565

6. اکثریت مطلق این مسافران، زوار دردمند و مشتاقان زیارت امام هشتم هستند؛ مهمترین دلایل انتساب این موارد به آنها :
* پیروی از سیاستهای تفرقه انگیز بین مسلمانان و عرب ستیزی در ایران
* کاهش قداست و معنویت زیارت در نگاه افکار عمومی 
* تخریب وجهه معنوی مشهد مقدس

7. اشاره به ظلمهای ناخواسته ای که بر نوامیسمان در جنگ روا شده و مقایسه آن با داستان رضاخان صرفا جهت تحریک احساسات مخاطب و پذیرش ادعاهای نویسنده است. نه تنها داستان رضاخان و دختر اهدایی آتاتورک صحت ندارد بلکه در بی غیرتی رضاخان همین بس که قانون کشف حجاب یعنی بزرگترین طرح فساد اجباری تاریخ ایران را با عریان کردن همسر و دخترانش آغاز کرد!
http://shayeaat.ir/post/205

8. مطالبه عمومی مردم برخورد قاطع با عوامل پنهان و پیدای فساد بر طبق روال همیشگی است و اعلام موضع رسمی و به موقع از سوی مسئولین از ایجاد شایعات و موجهای مختلف اجتماعی جلوگیری می کند.

 

حق جو وحق طلب باشیم

لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/382

 




تاریخ : جمعه 94/7/10 | 8:11 صبح | نویسنده : عبدالله | نظر

  • paper | خرید لینک | ترفند سرگرمی