سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عنه صلى  الله  علیه  و  آله :  لِلمُنافِقینَ عَلاماتٌ یُعرَفونَ بِها :تَحِیَّتُهُم لَعنَةٌ ، وطَعامُهُم نُهمَةٌ ، وغَنیمَتُهُم غُلولٌ ، لا یَقرَبونَ المَساجِدَ إلّا هُجرا ، ولا یَأتونَ الصَّلاةَ إلّا دُبُرا ، مُستَکبِرینَ لا یَألَفونَ ولا یُؤلَفونَ ، خُشُبٌ باللَّیلِ سُخُبٌ بالنَّهارِ .  پیامبر خدا صلى  الله  علیه  و  آله :  منافقان را نشانه هایى است که با آنها شناخته مى شوند : درودشان لعنت است، پرخور و شکم باره اند، به غنائم دستبرد مى زنند، به مساجد نزدیک نمى شوند مگر به قصد دورى ، نماز را آخر وقت مى خوانند، خود برتر بینند، به طورى که با کسى انس و الفت نمى گیرند و کسى هم با آنان الفت نمى گیرد، شب مانند چوب خشک مى افتند (شب زنده دارى نمى کنند) و روز صداى خود را به جرّ و بحث بلند مى کنند.  کنز العمّال : 862.رسولُ اللّه ِ صلى  الله  علیه  و  آله :  المُنافِقُ مَن إذا وَعَدَ أخلَفَ ،وإذا فَعَلَ أفشى  ، وإذا قالَ کَذَبَ ، وإذا ائتُمِنَ خانَ ، وإذا رُزِقَ طاشَ ، وإذا مُنِعَ عاشَ .  پیامبر خدا صلى  الله  علیه  و  آله :  منافق کسى است که هرگاه وعده دهد خلف وعده کند، هرگاه کارى کند آن را در بوق و کرنا کند، و هرگاه سخن بگوید دروغ گوید، هرگاه امانتى به او سپارند خیانت ورزد، هرگاه روزى داده شود سبکسرى کند و هرگاه روزى داده نشود (و تنگدست گردد) به زندگى روى آورد.  بحار الأنوار : 72 / 207 / 8.
امام على  علیه  السلام : اُحَذِّرُکُمْ اَهْلَ النِّفاقِ، فَاِنَّهُمُ الضّالّونَ الْمُضِلّونَ، وَ الزّالّونَ الْمُزِلّونَ، یَتَلَوَّنونَ اَلْواناً، وَ یَفْتَنّونَ افْتِنانا، وَ یَعْمِدونَـکُمْ بِکُلِّ عِمادٍ، وَ یَرْصُدونَـکُمْ بِکُلِّ مِرْصادٍ.قُلُوبُهُمْ دَویَّةٌ، وَ صِفاحُهُمْ نَقیَّةٌ. یَمْشونَ الْخَفاءَ، وَ یَدِبّونَ الضَّرّاءَ. وَصْفُهُمْ دَواءٌ، وَ قَوْلُهُمْ شِفَاءٌ، وَ فِعْلُهُمُ الدّاءُ الْعَیاءُ.حَسَدَةُ الرَّخاءِ، وَ مُؤَکِّدُو الْبَلاءِ، وَ مُقَـنِّطو الرَّجاءِ لَهُمْ بِکُلِّ طَریقٍ صَریعٌ، وَ اِلى کُلِّ قَلْبٍ شَفیعٌ، وَ لِکُلِّ شَجْوٍ دُمُوعٌ.یَتَقارَضونَ الثَّناءَ، وَ یَتَراقَبونَ الْجَزاءَ. اِنْ سَاَ لُوا اَ لْحَفوا، وَ اِنْ عَذَلوا کَشَفوا، وَ اِنْ حَکَموا اَسْرَفُوا.قَدْ اَعَدّوا لِکُلِّ حَقٍّ باطِلاً، وَ لِکُلِّ قائِمٍ مَائِلاً، وَ لِکُلِّ حىٍّ قاتِلاً، وَ لِکُلِّ بابٍ مِفتاحاً، وَ لِکُلِّ لَیْلٍ مِصْباحا.یَتَوَصَّلونَ اِلَى الطَّمَعِ بِالْیَاْسِ لِیُقیموا بِهِ اَسْواقَهُمْ، وَ یُنْفِقُوا بِهِ اَعْلاقَهُمْ. یَـقولونَ فَیُشَبِّهونَ، وَ یَصِفونَ فَیُمَوِّهونَ. قَدْ هَوَّنُوا الطَّریقَ، وَ اَضْلَعُوا الْمَضیقَ.فَهُمْ لُمَةُ الشَّیْطانِ، وَ حُمَةُ النِّیرانِ: «اُولئِکَ حِزْبُ الشَّیْطانِ اَلا اِنَّ حِزْبَ الشَّیْطانِ هُمُ الْخاسِرونَ»؛ امام على  علیه  السلام :شما را از منافقان، بر حَذَر مى دارم؛ چرا که آنان مردمانى گم راه و گم راه کننده اند. خود، لغزیده اند و دیگران را نیز مى لغزانند. به رنگ هاى گوناگون در مى آیند و از هر راهى [شما را] مى فریبند و با هر وسیله اى قصد [ضربه زدن به] شما را مى کنند و در هر کمینگاهى به کمین شما مى نشینند.دل هایشان بیمار است و ظاهرشان پاک [ و آراسته]. پنهانى کار مى کنند و براى آسیب رساندن، آهسته مى خزند. شرح و بیانشان، دارو و گفتارشان، شفاست؛ امّا رفتارشان، دردِ بى درمان است.به آسایش [و رفاه] مردم، حسادت مى ورزند و به گرفتارى آنان دامن مى زنند و امیدشان را به نومیدى مى کشانند. در هر سویى زمین خورده اى و به هر دلى راهى و براى هر اندوهى اشک هایى [دروغین] دارند.تعریف و تمجید به هم قرض مى دهند و از یکدیگر، انتظار پاداش دارند. اگر چیزى بخواهند، پافشارى مى کنند و اگر سرزنش کنند، پرده درى مى نمایند و اگر داورى کنند، از انصاف، خارج مى شوند.در برابر هر حقّى، باطلى و در برابر هر کار درستى، انحرافى و براى هر زنده اى قاتلى و براى هر درى کلیدى و براى هر شبى چراغى آماده دارند.زهدنمایى مى کنند تا به طمع هاى خویش برسند و از این راه، بازار خود را گرم کنند و کالاهاى خود را بفروشند.سخن مى گویند و تردید مى افکنند، و شرح مى دهند و حقیقت را وارونه جلوه مى دهند. راه ها را هموار نشان مى دهند و سپس خود، روندگان را به تنگناها دچار مى کنند.اینان، دار و دسته شیطان و هیزم دوزخ اند. «آنان، حزب شیطان اند و بدانید که حزب شیطان، به یقین، زیانکار خواهند بود».نهج البلاغه، خطبه 194.




تاریخ : جمعه 94/7/10 | 8:4 صبح | نویسنده : عبدالله | نظر

سوال امتحانی:نقش شما در جنگ سایبری چیست؟آیا شما هم فریب شایعات را می خورید و بدون تفکر منتشر می کنید؟آیا شما هم وارد کمپین هایی که نتیجه اش به نفع اهداف مادی عده ای خاص است می شوید ؟آیا شما هم جوک های توهین به افراد،ملل و اقوام را بدون تامل منتشر می کنید تا صهیونیسم از آب گل آلود شده ماهی بگیرد؟آیا شما هم فریب خورده ی دریافت شارژ با ارسال پیام به چند گروه هستید در حالی که میدانید هیچ سنسوری برای اپراتور ها در این شبکه ها وجود ندارد؟.آیا شما هم فریب انتشار پیام هایی به گروه دیگر را خورده اید که بعد از انتشار آن امیدوار به رنگی شدن قلب ها و شکلک های پیام باشید در حالی که می دانید هیچ پیامی با انتشارش تغییر نمیکند؟آیا شما هم فریب باستان گرا ها را خورده اید که دم از کوروش و باستان میزنند اما وقیحانه کروات میبندند و غرب گرا هستند؟




تاریخ : جمعه 94/7/10 | 8:2 صبح | نویسنده : عبدالله | نظر

دانلود کلیپ جنایات آل سعود با حجم کم(13 مگ) و لینک مستقیم مخصوص موبایل
http://dl.masaf.ir/film/video-clip/AlSahod/www.masaf.irJenayatAlsoud-mena-SD.mp4 




تاریخ : جمعه 94/7/10 | 8:0 صبح | نویسنده : عبدالله | نظر

متن شایعه
" تاجیکستان روی پول جدیدش عکس فردوسی ابن سینا روگذاشته، اماایران عکس قدس کعبه گذاشته.
المان روپست مرکزیش عکس داریوش گذاشته، اماایران کلمات عربی نوشته.
امریکاه تودادگاه هایش عکس کورش زده،ایران عکس عربی زده. 
سازمان ملل منشورکورش زده، ایران رساله عربی زده.
روسیه توورزشگاهاش عکس رستم زده، ایران اسم قهرمانان عربی زده.
یونان یک کتاب تاریخ داره مخصوص ایران که همه تومدرسه خوندنش، ایران کتاب تاریخش مخصوص عرباست.
افسوس و صد افسوس!!! "
 
 
پاسخ شایعه
1. روی سامانی (پول تاجیکستان) اثری از فردوسی نیست و تنها تصویر ابن سینا درج شده که به دلیل ارتباطات فرهنگی و پیشینه مشترک دو کشور است. نمادهای دینی برای بزرگداشت باورهای دینی مردم ایران است و روی اسکناس ده‌هزار تومانی نیز تصویر آرامگاه سعدی قرار دارد!
http://www.akhbarbank.com/vdceen8z.jh8fvi9bbj.html
2. در قوس طاقهای ساختمان قدیمی پست برلین که حدود1881.م ساخته شده سردیس 26 نفر از مشاهیر جهان از جمله داریوش، کریستف کلمب، مارکوپولو و... نصب شده و منحصر به داریوش نیست.
http://de.wikipedia.org/wiki/Postfuhramt
3. ادعای نصب عکس کوروش در دادگاههای امریکا و یا عکس رستم در ورزشگاههای روسیه صحت ندارد و در هیچ منبع معتبری هم یافت نشد!
4. برخلافِ ادعای نویسنده، کلماتِ عربی روی آرم و یا سردرِ پست جمهوری اسلامی ایران دیده نمی‌شود!
http://yon.ir/irpost
5. ادعای تعلق کتاب تاریخ مدارس ایران، به اعراب کذب است و همه ما در ایام مدرسه تاریخ ایران در ادوار مختلف را خوانده ایم!
http://shayeaat.ir/post/50
6. اگرچه نسخه ای از منشور کوروش که با هدف لائیک نشان دادن ایران توسط خاندان پهلوی به سازمان ملل ارسال شد در آنجا به نمایش گذاشته شد، اما اصالت، ترجمه و برخی موارد آن در میان کارشناسان جهانی محل بحث است.
http://tarikhirani.ir/fa/files/54/bodyView/154
7. ادعای تدریس کتابی منحصر به تاریخ ایران در مدارس یونان در منابع معتبر یافت نشد و در مدارس همسایه یونان و رقیب تاریخی ایران یعنی ایتالیا نیز به تاریخ ایران بسیار محدود پرداخته شده است!
http://khabaronline.ir/detail/322868
8. غرب به تاریخ و مفاخر ایران احترام نمی گذارد و در صورت چشم‌پوشی از جنایاتشان در سرقتِ آثار تاریخی ما، بازهم تلاشهای فرهنگی و رسانه ای در تحریف تاریخ ایران باستان با فیلمهایی چون 300 و اسکندر و عدم عکس‌العملِ شایسته‌ از ملی‌گرایان تایید کننده کذب بودن این ادعاهاست .
http://yon.ir/takhrib
9. متن القاء می‌کند ایرانِ امروز، عرب‌گرا و اجنبی‌پرست است؛ در حالی که خود از ایران‌گراییِ سایر کشورها تمجید می‌کند! این شایعات با ظاهر وطن دوستی، اسلام‌ستیزی را دنبال می کنند.
 
حق‌جو و حق‌طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار: 
http://shayeaat.ir/post/374 




تاریخ : جمعه 94/7/10 | 7:58 صبح | نویسنده : عبدالله | نظر

پیامبر صلی الله علیه و آله : یَقولُ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ إِذْ کانَ الْغالِبُ عَلَى الْعَبْدِ الاِشْتِغالُ بى، جَعَلْتُ بُغْیَتَهُوَلَذَّتَهُ فى ذِکْرى فَإذا جَعَلْتُ بُغْیَتَهُ وَلَذَّتَهُ فى ذِکْرى عَشَقَنى وَعَشَقْتُهُ فَإِذا عَشَقَنىوَعَشَقْتُهُ رَفَعْتُ الْحِجابَ فیما بَیْنى وَبَیْنَهُ وَصَیَّرْتُ ذلِکَ تَغالُبا عَلَیْهِ لایَسْهو إِذا سَهَاالنّاسُ اُولئِکَ کَلامُهُمْ کَلامُ الأَْنْبیاءِ اُولئِکَ الأَْبْطالُ حَقّا؛پیامبر صلی الله علیه و آله :خداى عزوجل مى فرماید: هرگاه یاد من بر بنده ام غالب شود، خواهش و خوشى او رادر یاد خود قرار دهم و چون خواهش و خوشى او را در یاد خود قرار دهم عاشق من شودو من نیز عاشق او گردم و چون عاشق یکدیگر شدیم حجاب میان خود و او را بردارم وعشق خود را بر جان او چیره گردانم، چندان که مانند مردم دچار سهو و غفلت نمى شود،سخن اینان سخن پیامبران است، اینان براستى قهرمانند.کنزالعمال، ح1872 




تاریخ : جمعه 94/7/10 | 7:56 صبح | نویسنده : عبدالله | نظر

متن شایعه
" سقوط جرثثقیل مسجدالحرامکامنتهای مردم در مورد این ماجرای جرثقیل توی سایتهای خبری مثل رادیوفردا و بی بی سی که کامنتها رو سانسور نمیکنن خیلی جالب و قابل تأمل هست. تعدادی از کامنتهای مردم:- اگه این اتفاق توی یک کنسرت موسیقی می افتاد الان ملاها چنان با آب و تاب از آتش خشم خداوند سخن می گفتند که نگو حالا توش موندن و صداش رو درنمیارن- مگر میشود که میزبان خدا باشد و مهمانان خود (حاجی ها) را به قتل برساند؟- آیه قرآن هست که هیچ برگی بدون اذن خدا به زمین نمی افته. یعنی حالا خدا خودش میخواسته حاجی ها رو در حال نماز تو خونه خودش له کنه؟- تو کشورهای اسلامی خیلی وقته از خدا خبری نیست! من که چند ساله منتظرم یه نشونی چیزی ازش ببینم! لابد برم به آفرینش نگاه کنم تا نشانه هایش هویدا شود!- در ایران که طوفان و زلزله میشود میگویند مردم از بس گناه میکنند خدا بلا نازل میکند. حالا در خانه خدا چه اتفاقی افتاده که اینبار خدا بلا را بر خانه خود نازل کرده است؟ نکند مردم در خانه خدا هم گناه کرده باشند؟- خدا فقط تو افسانه های قدیمی معجزه میکنه. وگرنه هیچ اثری از معجزه خدا در زمانی که امکان ثبت وقایع فراهم شد تا حالا دیده نشده و در آینده هم دیده نخواهد شد. خدایی که در افسانه های قدیم برای حفظ چند دیوار سنگی به نام کعبه که اون زمان بت خونه بوده مرغ های ابابیل را فرستاده و لشکر فیل را نابود کرده چطور الان نمیتونه یا نمیخواد از جان مومنین خودش حفاظت کنه!- چطور 70 هزار فرشته رو توی جنگ بدر به کمک مسلمانها فرستاد، یه دونشون رو نفرستاد زیر جرثقیل رو نگه داره؟ یا حداقل به سمت مخالف بندازه که نیفته رو سر نمازگزارها؟- بازم خدا رحم کرد که خدا خودش خونه نبود وگرنه الان زبونم لال بدون خدا شده بودیم- یه جای کار میلنگه. جرثقیل خود به خود نمی افته. احتمالا خدا یه چیزی میدونسته که این کارو کرده، مطمئنم این ادما یا کار بدی کردن یا قرار بوده بکنن!- چرا خدا کمک نکرد؟ مگه خونه خودش نیست؟- اگر آنجا خانه خداست، چرا خدا بایستی طوفانی بفرستد که خانه اش را ویران و مهمانان حرم مقدسش را قتل عام کند؟ یکجای کار می لنگد- ریختن خون در مسجدالحرام حرام است! چطور خدا اینو نمیدونست؟"
 
پاسخ شایعه
1. شبهات متن بر مغالطه استوار بوده و داده های صحیح و غلط آمیخته شده اند تا نتیجه غلط و دلخواه "کافران" به مخاطب القا شود!
2. بلایا و حوادث، لازمه جهان مادی اند و همیشه دلیل یکسانی ندارند؛ فهم ناقص، سوء استفاده از اختیار، ساخته شدن، تنبه و بیداری، امتحان و آزمایش، کفاره گناهان و... علل مختلف بلایا هستند که تشخیص و تعیین مصداق آنها کار هر کسی نیست!
http://yon.ir/balaya
3. در نظام هستی همه تحولات با اذن و مشیت الهی انجام می‌شود، اما به معنای نفی اختیار انسان و رفع تاثیرات اعمالش نبوده و چنین حوادثی غالبا ناشی از خطاهای سهوی یا عمدی انسانی است. حضور و فعالیت جرثقیل در موسم حج ، ایراد فنی یا دستکاری آن و... دلایل این امر هستند؛ پس خداوند باعث این حادثه نبوده و حرمت مسجدالحرام را نیز نقض ننموده است!
www.pasokhgoo.ir/node/85900
4. نشانه های خدا در سرزمینهای اسلامی و غیراسلامی، طبیعت، آفرینش انسان و... قابل رویت و درک است؛ اما عده ای تنها به دنبال بهانه برای انکار آن بوده و در کلام خداوند اینگونه توصیف شده اند:... و اگر تمام نشانه‏ های حق را ببینند، ایمان نمی‏ آورند! "سوره انعام آیه 25"
www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3881/5525/52739
5. معجزه حقیقتی غیرقابل انکار و مختص انبیاء است و کرامت نیز امری چون معجزه و در اختیار امامان و اولیای الهیست که مختص به زمان حیاتشان هم نیست. نمونه زنده معجزه یعنی قرآن مجید تا قیامت جلوه گری می کند. 
maaref.porsemani.ir/node/2931
6. مکه در طول تاریخ حوادث مختلفی را شاهد بوده و جلوگیری از تمام آنها سنت الهی نبوده است؛ در حمله ابرهه اصل کعبه و شریعت الهی در خطر بود، پس امداد الهی به یاری کعبه آمد اما در سایر موارد حتی با وجود خسارتهایی به کعبه،  اصل دین تهدید نمیشد و امدادی رخ نداد.
www.porsemanequran.com/node/24194
7. اینکه خداوند جلوی برخی از شرارتها و حوادث را نمی گیرد، به معنای راضی بودن او از آن موارد یا ناتوانی اش در برطرف کردنشان نیست، بلکه گاهی ضرورت هایی بالاتر جلوی دخالت مستقیم خداوند در برطرف شدن این امور یا مانع تحقق شدن این بلایا را می گیرد.چنانکه در مصائب انبیاء و امامان شاهد بوده ایم.
www.pasokhgoo.ir/node/62059
 
حق جو وحق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:http://shayeaat.ir/post/385 




تاریخ : جمعه 94/7/10 | 7:55 صبح | نویسنده : عبدالله | نظر
       

  • paper | خرید لینک | ترفند سرگرمی